سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخن گویید تا شناخته شوید که آدمى زیر زبانش نهان است . [نهج البلاغه]
3  سفر طولانی آخرت  4

((حکایت )) (جمعه 87/5/18 :: ساعت 7:24 صبح )

و نیز آن بزرگوار از والد صالح خود نقل فرمود که در طهران ، در یکى از حمامها، در سر حمام آن خادمى بود که او را پادو مى گوئیم و او نماز و روزه را بجا نمى آورد. روزى آمد نزد یکى از معمارها و گفت مى خواهم براى من حمامى بنا کنى . معمار گفت تو از کجا پول مى آورى ؟ گفت تو چه کار دارى پول بگیر و حمام بساز، پس آن معمار، حمامى براى او ساخت معروف به اسم و اسمش على طالب بود. مرحوم حاج ملا خلیل مى گوید که وقتى در نجف اشرف بودم که خواب دیدم على طالب آمد به نجف اشرف در وادى السلام ، پس من تعجب کردم و گفتم : تو چگونه به این مکان شریف آمدى حال آنکه تو نه نماز مى کردى و نه روزه مى گرفتى ؟ گفت : اى فلان ! من مردم و مرا گرفتند با غل و زنجیرها که ببرند بسوى عذاب که حاج ملا محمد کرمانشاهى - جزاه الله خیرا - فلانى را نائب گرفت که براى من حج بجا آورد و فلانى را اجیر کرد براى روزه و نماز من و از براى من زکاة و مظالم داد به فلانى و فلان و چیزى بر ذمه من نگذاشت مگر آنکه ادا کرد و مرا از عذاب خلاص نمود؛ خداوند جزاى خیر به او بدهد. پس من ترسان از خواب بیدار شدم و از آن خواب تعجب داشتم تا آنکه بعد از مدتى جماعتى از طهران آمدند احوال على طالب را از ایشان پرسیدم پس مرا خبر دادند به همان نحو که در خواب دیده بودم حتى اشخاصى که نائب شده بودند براى حج و نماز و روزه او مطابق بودند با آنچه در خواب به من گفته و نام برده بود؛ پس من از صدق رؤ یاى خود و مطابق بودنش با واقع تعجب کردم .

مخفى نماند که این خواب تصدیق مى کند اخبارى را که وارد شده که ثواب روزه و نماز و حج و سایر خیرات به میت مى رسد و آنکه گاهى که مرده در تنگى و شدت است به واسطه آن اعمال فرجى براى او حاصل مى شود؛ و نیز تصدیق مى کند اخبارى را که فرمودند هیچ مؤ منى نیست که در شرق و غرب عالم بمیرد مگر آنکه روحش را به وادى السلام مى برند؛ و در بعض ‍ اخبار است که گویا مى بینیم ایشان را که حلقه حلقه نشسته اند و با هم حدیث مى گویند. و حاج ملا محمد کرمانشاهى مذکور از علماى اخیار و صلحاى ابرار تهران بوده .


¤ نویسنده: یازهرا مدد



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

»» منوها
[ RSS ]
[ Atom ]
[خانه]
[درباره من]
[ارتباط با من]
[پارسی بلاگ]
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 1
مجموع بازدیدها: 55163
 

»» درباره خودم
 

»» لوگوی خودم
 

»» اشتراک در وبلاک
 
 

»» دوستان من
 

»» وضعیت من در یاهو